Eerste tien dagattracties ondertekenen ambitie voor gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit
Tien dagattracties waaronder pretparken, dierentuinen en musea hebben de Ambitie van Gezond Uit ondertekend. Met het initiatief Gezond Uit werkt JOGG samen met dagattracties aan een gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit. Dit is een van de manieren waarmee zij invulling geven aan het Nationaal Preventieakkoord.
Steeds gezonder voedingsaanbod
Attractiepark Toverland, Avonturenpark Hellendoorn, CORPUS, De Efteling, GaiaZOO, Koninklijke Burgers’ Zoo, NEMO Science Museum, Ouwehands Dierenpark, Walibi Holland en Wildlands Adventure Zoo Emmen hebben ondanks alle maatregelen en onzekerheid rondom de coronacrisis de Ambitie van Gezond Uit ondertekend. Ook enkele andere dagattracties hebben al toegezegd te willen ondertekenen. Met het ondertekenen van de Ambitie committeren de dagattracties zich toe te werken naar een steeds gezonder voedingsaanbod. De Richtlijn Gezondere Eetomgevingen van het Voedingscentrum is hiervoor de basis.
Gezond Uit voor een gezonde jeugd
Gezond Uit is een onderdeel van JOGG. JOGG maakt de fysieke en sociale leefomgeving van kinderen en jongeren gezonder. Daardoor groeit onze jeugd op tot een gezonde generatie. Een gezonde toekomst begint bij een gezonde jeugd. Ook tijdens een dagje uit is het belangrijk om gezond te eten en drinken. Daarom werkt JOGG samen met dagattracties aan een gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit. Marjon Bachra, directeur JOGG:
“Wij vinden het geweldig dat veel dagattracties stappen zetten in het gezonder maken van hun assortiment. Wij ondersteunen ze hier graag bij en hopen dat meer dagattracties deelnemen aan Gezond Uit. Het doel is dat vijftig dagattracties zich aansluiten.”
Nieuwe website Gezond Uit
Op de vandaag gelanceerde website www.gezonduit.nl vinden dagattracties handvatten om met Gezond Uit aan de slag te gaan. Op de website kunnen zij terecht voor inspiratie om gezonde producten op een aantrekkelijke manier aan te bieden. In de praktijkvoorbeelden laten dagattracties zien hoe zij werken aan een gezonder aanbod, hoe zij omgaan met uitdagingen en welke oplossingen zij bedenken.